همه چیز دربازه کرکره برقی

تاپ رول کرکره های تمام اتوماتیک برقی

همه چیز دربازه کرکره برقی

تاپ رول کرکره های تمام اتوماتیک برقی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بدلیل کافی نبودن نیروی یک موتور معمولی تکفاز  برای باز و بسته کردن درب باید توسط یک سیستم مکانیکی نیروی آن را افزایش داد . معمولا برای این کار از جعبه دنده ( گیربکس ) استفاده می شود. پس از افزایش نیرو  وانتقال آن به درب بسته به نوع درب اتوماتیک به روش های گوناگون صورت می گیرد .

برای درب های ریلی اتوماتیک ( کشویی ) نیرو توسط یک چرخ دنده از محور محرک مکانیکی به دنده های شانه ای نصب شده زیر در منتقل می گردد .
در مورد درب اتوماتیک یک تکه که به طور عمودی باز و بسته می شوندو درب های تکه ای نیرو توسط زنجیر یا تسمه انتقال می یابد و برای درب های تک لنگه یا دو لنگه  توسط بازوهایی درب باز و بسته می گردد . در بعضی از مدل های ساخته شده برای درب های دو لنگه یا تک لنگه  سیستم گیربکس عبارت است از یک پیچ حلزونی و مهره متصل به آن که با چرخش پیچ و حرکت مهره در باز و بسته می شود .برای این که بتوانیم در مواقع لزوم (در موارد قطع برق) درب را به صورت دستی باز وبسته نماییم باید محور گیربکس را خلاص کنیم.
در سیستم های مربوط به درب کرکره برقی توسط سیم بکسل و در درب های یک تکه چرخان یا چند تکه که دستگاه اصلی روی سقف نصب می شود توسط یک ریسمان آویزان انجام می گیرد.در سیستمهای درب اتوماتیک بازویی این کار توسط آچار آلن و یا کلیدی مخصوص که در پک درب اتوماتیک موجود است که در محل مربوطه روی قسمت موتور – گیربکس قرار داده و چرخانده میشود انجام میگیرد.  در سیستم هایی که برای درب اتوماتیک کشویی ساخته شده اند این امر توسط باز کردن درب کوچک روی دستگاه اصلی توسط یک سویچ انجام می گیرد.

  • sa na